ضريب بازگشت يا bounce rate چيست و چه تاثيري در طراحي سايت مي گذا

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل




بعد از  طراحي سايت  با استفاده از نکات سئو بايد محتوايي توليد بشود که کاربر را در وبسايت ماندگار کند . در اين ميان اصطلاحي به نام bounce rate وجود دارد که در اين مقاله قصد داريم به طور کامل به آن بپردازيم . در ادامه با  طراحي سايت  همراه باشيد.


بعد از  طراحي سايت  ضريب بازگشت يا درصد خروج يا نرخ پرش به معني تعداد کاربراني است که پس از ورود به سايت شما بدون مشاهده هيچ صفحه ديگري از آن خارج ميشوند. ضريب بازگشت Bounce Rate به ميزان حضور آنها در صفحه شما بستگي نداشته و معياري براي سنجش جذابيت سايت شما از ديد بازديدکنندگان است.



تعيين موفقيت يک سايت براي جذب بازديدکننده معمولا براساس تعداد بازديدکننده يکتا در روز سنجيده ميشود. در مراحل ابتدايي شروع به کار و در چند ماه نخست استناد به اين آمار ميتواند تا حدي ميزان نفوذ شما در اينترنت و عملکرد بخش بازاريابي را مورد ارزيابي قرار دهد، ولي در ادامه کار حفظ کاربراني که به سايت شما وارد ميشوند و تبديل آنها به مشتري نهايي اهميت ويژه اي خواهد داشت.
بررسي ضريب بازگشت Bounce Rate سايت به شما نشان ميدهد که کاربران تا چه حد با محيط سايت ارتباط برقرار کرده و تشويق به بازديد صفحات بيشتر ميشوند.



در عمل ضريب بازگشت بعنوان يک فاکتور منفي شناخته ميشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب است. مهمترين فاکتور براي سنجش موفقيت يک وبسايت تعداد کاربران ثابت آن است؛ يعني افرادي که هرچند وقت يکبار به آن سر ميزنند و بروزرساني مطالب شما را پيگيري ميکنند.



اگر سايت شما داراي محتوايي است که اکثر افراد تنها يکبار به آن وارد ميشوند، بررسي ضريب بازگشت يا Bounce Rate ميتواند معيار مناسبي براي موفقيت شما باشد. افزايش تعداد بازديدکنندگان روزانه اگر با افزايش ضريب بازگشت نيز همراه باشد در درازمدت نتيجه مثبتي براي شما در پي نخواهد داشت.
ضريب بازگشت (Bounce Rate) زياد نشانگر عدم رضايت کاربران از محيط سايت است

تحليل ضريب بازگشت(Bounce Rate) سايت بعد از  طراحي سايت 

با توجه به حجم اطلاعاتي که سيستم هاي آمارگير قوي در اختيار مديران سايت ها ميگذارند، عدم بررسي و تحليل دقيق آنها ميتواند موجب سردرگمي و اشتباه براي تصميم هاي آينده گردد. براي تحليل ضريب بازگشت سايت و تصميم گيري درست در مورد مناسب يا نامناسب بودن آن بايد بازديدکنندگان را براساس نحوه ورود به سايت دسته بندي کرده و هر يک را جداگانه تحليل کنيم.


 ارجاع دهنده هاي کم ارزش

سايت هايي که به جمع آوري فله اي اطلاعات از اينترنت پرداخته و بدون نظارت بر محتوا آن را در اختيار کاربران قرار ميدهند به عنوان ارجاع دهنده هاي نامناسب شناخته ميشوند. افرادي که از اين طريق به سايت شما وارد ميشوند خيلي سريع آن را ترک ميکنند، زيرا عموما انتظار ورود به سايت جديدي را نداشته اند و يا بدنبال ديگري بوده و به سايت شما راهنمايي شده اند. در ميان سايت هاي ايراني لينک پد ميتواند نمونه مناسبي باشد.
لينک مستقيم به سايت

اين گونه لينک ها معمولا با يک پيام مشوق همراه هستند مانند “پيشنهاد ميکنيم از اين سايت بازديد کنيد” يا “براي حمايت از ما از سايت زير ديدن کنيد” افرادي که از اين طريق به سايت شما وارد ميشوند به هدف مشخص نيامده و انتظار زيادي از محتواي شما نخواهد داشت. اين افراد کمي اشتياق دارند ولي نبايد انتظار ضريب بازگشت مناسبي از آنها داشته باشيد.



 Bounce Rate ورودي از موتورهاي جستجو بعد از  طراحي سايت 

افرادي که از طريق موتور جستجو و با عبارت مشخصي به سايت شما وارد ميشوند بطور حتم بدنبال موضوع خاصي بوده و به مطالب شما علاقه مند شده اند. اگر ضريب بازگشت براي اين افراد در سايت شما عدد بالايي باشد، يعني بيش از 50? آنها بدون بازديد هيچ صفحه ديگر از سايت شما خارج شوند، شما با مشکلي اساسي مواجه هستيد و بايد در محيط و مطالب سايت خود بازنگري عميقي داشته باشيد. توجه به دو نکته زير بسيار مهم خواهد بود:

گاهي اوقات گوگل براي کلمات کليدي خاصي که به زمينه کاري شما مربوط نيست و يا براي آن برنامه ريزي خاصي انجام نداده ايد جايگاه مناسبي در نتايج جستجوي خود به سايت شما ميدهد. اين عبارات و کلمات را به درستي شناسايي کرده و از جامعه آماري خود خارج کنيد.
بررسي ضريب بازگشت سايت با توجه به ورودي گوگل نيازمند يک آمارگير قوي و دقيق است، چيزي که خود گوگل در قالب سرويس گوگل آناليتيکز ارائه کرده و متاسفانه براي ايران تحريم شده است. البته با استفاده از پروکسي هاي تغيير آي پي مي توانيد از اين سرويس استفاده نماييد. سرويس گوگل آناليتيکز اطلاعات جامعي را درباره ي سايتتان در اختيار شما قرار داده که مي توانيد از آن براي تدوين استراتژي انتخاب کلمات کليدي و سئو خود استفاده کنيد.

کاربران ثابت سايت

افرادي که مرتب به سايت شما سر ميزنند و مطالب آن را دنبال ميکنند کاربران ثابت يا مشتريان پروپا قرص شما هستند. از يک طرف شما انتظار بازديد از تعداد صفحات زيادي را از آنها داريد، ولي از طرف ديگر با توجه به مراجعه زياد ممکن است جديدي در سايت پيدا نکنند و بلافاصله آن را ترک کنند. بطور مثال افرادي که با خبرنامه از ارائه مطالب جديد سايت آگاه ميشوند به سرعت از سايت شما بازديد ميکنند ولي احتمال آنکه به صفحات ديگر سايت نيز بروند کم است، زيرا همه مطالب را بروز مطالعه کرده اند.


 نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت کرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارين وب تجربه کنيد .


 


منبع:طراحي سايت




ãäÈÚ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

اگر هرگونه سوال و یا اشکالی در رابطه با این زمینه و یا هر زمینه تحصیلی
مانند: مدرسه ، دانشگاه ، کنکور ، ارشد ، دکتری ، نظام وظیفه و... دارید ؛

...کافیست با ما تماس بگیرید

شماره تماس از خط ثابت 9099071613

شماره تماس دوم از خط ثابت 02170705003

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل